IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
CENA | 60,00 |
okres udzielonej gwarancji | 20,00 |
Skrócenie terminu wykonania zamówienia | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
par.
18 projektu umowy: 1. Wykonawca może dokonywać zmian osobowych tj.
kierownika budowy, przedstawionego
w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego.
2. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kierownika budowy w
następujących przypadkach:
a. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych kluczowego specjalisty;
b. nie wywiązywania się kierownika budowy z obowiązków wynikających z
umowy;
c. jeżeli zmiana kierownika budowy stanie się konieczna z jakichkolwiek
innych przyczyn
niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, itp.).
3. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kierownika budowy,
jeżeli uzna,
że kierownik budowy nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z Umowy.
4. Zmiana na etapie realizacji zamówienia osoby której doświadczenie
było punktowane w ramach pozacenowego kryterium będzie dopuszczone tylko
w uzasadnionych przypadkach oraz pod warunkiem, że nowa osoba posiada
doświadczenie, które pozwoliłoby na uzyskanie takiej samej ilości
punktów, jakie otrzymała osoba wskazana w ofercie .
5. Wykonawca obowiązany jest zmienić kierownika budowy zgodnie z
żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego.
6. Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas
opóźnienia Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało
wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w wykonaniu następujących
zobowiązań:
a) przekazania terenu budowy,
b) przekazania dokumentów do których Zamawiający był zobowiązany,
c) zapewnienia możliwości poboru wody i energii elektrycznej na potrzeby
budowy,
d) zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie.
7. Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas
opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na
wykonanie przedmiotu umowy, w przypadku:
a) zawieszenia robót przez Zamawiającego,
b) siły wyższej,
c) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych
przez lub dających się przypisać Zamawiającemu,
d) zmiany wynikające z warunków atmosferycznych, które spowodowały
niezawinione
i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie w szczególności:
- warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla danej pory
roku, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych:
1. opady deszczu, śniegu, gradu, przez co najmniej 7 dni,
2. wichury przez co najmniej 7 dni
f) niedotrzymania terminu realizacji umowy wynika z istotnych braków lub
błędów
w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności
dokumentacji z przepisami prawa – Zamawiający dopuszcza możliwość
przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia
braków lub błędów w dokumentacji projektowej.
g) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
wpływ na przedmiot umowy i przyjęte w projektach rozwiązania oraz
termin zakończenia realizacji robót budowlanych.
h) konieczności wprowadzenia zmian lub usunięcia błędów w dokumentacji
projektowej
w tym wystąpienia konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy
zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub
materiałowych niż wskazanych
w projektach w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań
groziło niewykonaniem lub jego wadliwym wykonaniem, w szczególności
realizacji zamówień dodatkowych na podstawie odrębnej umowy,
Gdy niedotrzymanie terminu realizacji umowy wynika z istotnych braków
lub błędów
w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności
dokumentacji z przepisami prawa – Zamawiający dopuszcza możliwość
przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia
braków lub błędów w dokumentacji projektowej.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust.
6 i 7 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o
czas niezbędnych do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób
należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności.
8. Zmiana wynagrodzenia.
8.1. Wykonawca będzie miał prawo do zmiany wynagrodzenia, w przypadku:
a) zmiany specyfikacji technicznych,
b) podstawę sporządzenia kosztorysu na roboty wynikające ze zmiany
specyfikacji technicznych stanowi:
- kosztorys ofertowy w części cen jednostkowych lub dane wyjściowe
do kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego, ceny
jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowane przez Wykonawcę,
ale nie większe niż średnie ceny w dostępnych na rynku publikatorach dla
kwartału poprzedzającego termin wykonania robót ,a w przypadku braku
cen w publikatorach na podstawie kosztów zakupów materiału i dzierżawy
sprzętu.
c) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W
takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie
pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione
świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w
związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
8.2. zmiana obowiązującej stawki VAT:
a) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów
wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość
zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT
zapłaconego przez wykonawcę,
b) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów
wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość
zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT
do zapłacenia przez wykonawcę,
9. Roboty i materiały zamienne.
Powodem zastosowania robót zamiennych będzie:
a) obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztu eksploatacji
(użytkowania) obiektu,
b) poprawa wartości lub podniesienie sprawności ukończonych robót.
c) podniesienie wydajności urządzeń,
d) podniesienie bezpieczeństwa,
e) usprawnienia w trakcie użytkowania obiektu,
f) materiały budowlane przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie
mogą być użyte przy realizacji inwestycji z powodu zaprzestania
produkcji lub zastąpienia innymi,
g) w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa
budowlanego,
h) w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa
mająca wpływ na opisany przedmiot zamówienia,
i) w trakcie realizacji zamówienia zastosowano lepsze materiały
budowlane bądź inną technologię wykonania robót.
10. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia
Zmiany technologiczne, w szczególności:
a) konieczność zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu
innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w projekcie
budowanym,
w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło
niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia,
b) konieczność zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu
innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany
obowiązującego prawa.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-01-31, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: